PS3 webMAN-mod 1.47.48 questions ...

Algol

Member
Salut @aldostools :

Récapitulatif : PS3 Slim CECH2504B en CFW Rebug (4.84.2) sous Cobra 8.3 et PS3 SuperSlim sous le HFW 4.88.1/HEN 3.3.1 (RC2).

Ces 2 consoles présentent le même soucis lorsqu'elles reçoivent une demande d'accès via le réseau Ethernet par un ordinateur qui vérifie la présence dans son environnement d'une machine quelconque. Ces ordinateurs se réveillent d'une mise en pause et si ces consoles sont actives avec un jeu en cours de fonctionnement alors elles se figent et seul un appuis sur le bouton en facade peut les forcer à s'éteindre (ce n'est pas un redémarrage qui est fait).
Si le réseau de ces consoles est éteint, alors tout fonctionne correctement, aucun "freeze" ne vient stopper le jeu en cours. Ce soucis arrive aussi sous le XMB. Ces consoles sont toutes deux en IP fixe sous Ethernet.

Peux-tu corriger ce problème s'il-te-plait. Merci par avance.

In English via G-Trad :

Summary: PS3 Slim CECH2504B in CFW Rebug (4.84.2) under Cobra 8.3 and PS3 SuperSlim under HFW 4.88.1/HEN 3.3.1 (RC2).

These two consoles exhibit the same issue when they receive an access request via the Ethernet network from a computer that checks for the presence of any machine in its environment. These computers wake up from a pause, and if these consoles are active with a game running, they freeze, and only pressing the front button can force them to shut down (this does not involve a reboot).

If the network on these consoles is turned off, then everything works correctly; no freeze occurs to stop the current game. This issue also occurs under XMB. These consoles both have a fixed IP address under Ethernet.

Could you please fix this problem? Thank you in advance.

Hello dear Algol,
This seems to be an issue with CFW or HEN... possibly with Cobra/PS3HEN payload.

To rule out webMAN MOD... unload or uninstall it and try reproducing the bug with multiMAN or IRISMAN.

Maybe a possible workaround is to auto-disable the network using [offline] in the file name of the game and mounting the game with webMAN MOD. However, you will need to enable the network manually in XMB > Settings > Network Settings

Also there could be a possible issue with the memory settings in /setup.ps3 which can affect the FTP server when the games are running.
Try to reproduce the issue using the default settings. To do this test, delete /dev_hdd0/tmp/wm_config.bin and reboot the console.

Bonjour @aldostools

Je pense que tu as oublié que ce sont deux consoles différentes auxquelles le bug survient. Je vais faire un retour vers le 1.47.47n car je n'ai ni le temps ni l'envie de recommencer les tests que j'ai effectué récemment. Le souci provient du 1.47.48 et pas d'ailleurs.
J'ai configuré la quantité de mémoire au plus bas. Je n'utilise plus mmCM pour lancer des jeux depuis très longtemps surtout s'ils sont situés sur une clé USB, c'est impossible de les lancer. IRISMAN n'est pas installé. Le MOD me suffit.
Voila, j'attend que tu fasses les tests de ta création et que tu sortes un nouvel indice qui corrige cette erreur.

@+++

I think you forgot that the bug occurs on two different consoles. I'm going to revert to 1.47.47n because I don't have the time or inclination to repeat the tests I recently performed. The problem comes from 1.47.48, not anywhere else.
I set the memory to the lowest setting. I haven't used mmCM to launch games for a very long time, especially if they're on a USB drive; it's impossible to launch them. IRISMAN isn't installed. The MOD is enough for me.
There you go, I'm waiting for you to test your creation and come up with a new clue that fixes this error.

@+++

Bonjour @aldostools

Je pense que tu as oublié que ce sont deux consoles différentes auxquelles le bug survient. Je vais faire un retour vers le 1.47.47n car je n'ai ni le temps ni l'envie de recommencer les tests que j'ai effectué récemment. Le souci provient du 1.47.48 et pas d'ailleurs.
J'ai configuré la quantité de mémoire au plus bas. Je n'utilise plus mmCM pour lancer des jeux depuis très longtemps surtout s'ils sont situés sur une clé USB, c'est impossible de les lancer. IRISMAN n'est pas installé. Le MOD me suffit.
Voila, j'attend que tu fasses les tests de ta création et que tu sortes un nouvel indice qui corrige cette erreur.

@+++

I think you forgot that the bug occurs on two different consoles. I'm going to revert to 1.47.47n because I don't have the time or inclination to repeat the tests I recently performed. The problem comes from 1.47.48, not anywhere else.
I set the memory to the lowest setting. I haven't used mmCM to launch games for a very long time, especially if they're on a USB drive; it's impossible to launch them. IRISMAN isn't installed. The MOD is enough for me.
There you go, I'm waiting for you to test your creation and come up with a new clue that fixes this error.

@+++

Thank you for your feedback. I have checked the changes between 1.47.47n and 1.47.48b and I don't see any change that could be related to your network issue. The changes mainly are: Fix ftp MLST command, FTP access to NTFS and a new option in setup to disable /app_home mapping.

https://github.com/aldostools/webMAN-MOD/commits/master/

Version 1.47.47n is working correctly and 1.47.48b is causing errors, then I don't have a clue about what could be your issue.